Läs om du vill

Jag älskar dessa killar. Jag älskar dem så mycket att det gör ont. Men de vet inte vem jag är och det får det att göra ännu ondare. 
 
Jag har haft crusher på massor olika flickidoler, bok - eller film karaktärer, skådespelare, sångare, killar man sett på stan, men ingen är som dessa. De här är speciella. De har tagit upp hela mitt hjärta. Jag gillade dem som mest i somras, för snart ett år sedan. Men de senaste veckan har kärleken kommit tillbaka. Tillbaka som ett hårt slag i magen. Tanken på att jag troligtvis aldrig kommer få träffa den, än mindre kyss den där killen där gör ont i hjärtat. Jag brukar gilla känslan av att ha en idol, eller crush. En kärlek till en kändis. Men detta gör mest bara ont. Det händer att jag gråter mig till sömns. Men då av både glädje och sorg. Glädje för att de finns, för att de är så fina människor och deras röster är helt otroliga. Men också sorg för att de är så långt från mig, både fysiskt och psykiskt. För att de inte vet vem jag är.
 
Men bland tårarna finns det så många bra bitar också. Som när jag faktiskt fick se dem live en gång. De ögonblicken kan man leva på. Vissa förstår inte, "varför göra då stor grej av det, dom är vanliga killar?". Ja, men jag gillar det. Att längta, älska och sedan stå i ett hav av andra dom längtat och älskat lika mycket och bara sjunga med i låtarna. Det är lycka. Jag kan stå ut med att må dåligt någongång, för de ögonblick som dessa killar kan ge en i publiken gör det värt allting. De ger än också nya vänner, för man är inte ensam där i havet av fans. Så detta är vad jag gillar. Du kanske gillar fotboll, tv-spel eller vad vet jag. Men det här är jag. Man kommer få höra att man är patetisk för att man "slösar" sitt liv i en kö till en spelning eller för att träffa dem. Men man gör det för att stötta dem och för att man själv gillar det. Det är mitt val. Den som säger att man är patetisk förstår ändå inte. Förstår inte denna känsla, den som jag älskar så mycket. 
 
Men någonting inom mig är oroligt. Jag älskar dem så det gör ont i mig. Kommer jag någonsin kunna älska en annan kille såhär mycket? En kille som vet vem jag är och inte är så långt från mig. Just nu känns det inte så och det får mig att vilja gråta. Jag kommer aldrig kunna älska någon så mycket som jag älskar dig Ogge. Jag kommer alltid finnas för att stötta er. 
 
 
 
Denna bild uttrycker en känsla som alla fangirl känner igen och älskar.

Kommentera inlägget här :