Novell - With You I'm Better DEL 8

TIDIGARE
- Fel. Jag var tillsammans med Oscar före dig. Han gjorde slut med mig för din skull. När du hånglade med Felix bad han att få tillbaka mig, så vi är tillsammans igen. Hon flinade.
Jag hörde hur alla i rummet hämtade efter andan, det var visst inte bara jag som inte visste något av denna historia. Jag slängde en blick på Oscar. Hans blick fladdrade runt i rummet.
- Det är sant. Sa han tyst.
 
--------------------------------------------------------------
 
 Jag sprang ut ur rummet och ut på gatan. Den var fortfarande full av foooers som glodde på mig. Jag drog upp luvan för att dölja tårarna och började sedan trycka mig ut. Jag hörde att någon följde efter mig. Men jag ville bort från alla människor så jag bara sprang. Efter några minuter stannade jag och Ogge kom ifatt mig. 
- Oscar ljög, jag vet inte varför men han ljög. 
Jag tittade undrande på Ogge.
- Vadå, hur vet du det? Frågade jag och blev förvånad över hur stadig min röst var.
- Jag ser på Oscar när han ljuger, hans blick liksom fladdrar rut på ett speciellt sätt. Dessutom har han aldrig någonsin sett den där tjejen, de är definitivt inte tillsammans. Jag såg hur han kramade dig. Det är dig han älskar Hanna.
- Jag är inte så säker...
 
Ogge lyckades övertala mig att gå tillbaka till studion och när vi kom hade Moa gått och Oscar satt och grät i soffan. Han och Felix pratade och de märke inte att vi kom.
- Men Felix, jag älskar Hanna! Moa lurade mig, hon utpressar mig! Jag är inte tillsammans med henne! tjöt han. Felix tittade förvånat på Oscar.
- Skojar du? Men säg det till Hanna då!
- Jag kan inte...
- Varför?
- Det kan jag inte heller säga. 
- Men Oscar, vad har hon på dig?
Innan Oscar hann svara klev jag in i rummet. Försökte se stark ut, jag visste vad hon hade på Oscar. Hon tänker berätta för alla hur jag har det i min familj. Att min pappa är alkolist och min mamma har suttit i fängelse. Oscar försöker hindra det, men då måste han låtsas vara tillsammans med henne.
- Har du hört vad vi har sagt? Oscar lät både hoppfull och förskräck på samma gång.
- En del. Svarade jag. Men du har inte berättat för mig, jag råkade bara höra så Moa kan inte säga någpt om det. Jag skrattade lite.
- Då vet du sanningen. Sa Oscar och lät lättad.
- Ja. Jag tror jag vet vad hon har på dig också.
Oscar tittade medlidande på mig. 
- Men jag har en sak mot henne också, så vi kan lösa detta Oscar. Om du är med mig?
- Jag älskar dig Hanna. 
- Jag älskar dig också Oscar. Jag är jätteledsen för allt som hänt jag...
Oscar avbröt mig med en kyss.
- Vi glömmer allt och börjar om från början. Okej?
- Okej.

Kommentarer :

#1: Anonym

var det här den sista delen?

Svar: ja, tyvärr, men det kommer komma en epilog också så riktigt helt slut är det inte! :)
THE FOOO

skriven
#2: cecilie

Håper ikke dette var siste del. Det er utrolig spennende å lese, du er jo så utrolig flink til å skrive. Stå på, du har et bra talent når det kommer til historier/noveller. Jeg gleder meg alltid til å se når de neste delene er ute. Håper på masse mer videre <3 elsker det <3
xxx Cecilie

skriven
#3: Lovisa

Så synd att den är slut. Det var den bästa novellen jag har läst! Xoxo Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :