Imagine - Lovisa & Oscar

Denna imagine är till Lovisa. Vill du också ha en imagine, kommentera ditt namn och favoritkille! 
- Jag har dock en väldigt lång kö så det tar ett tag innan just din kommer upp!
 
 
FRÅN OSCARS PERSPEKTIV
 
Jag satt i soffan och bläddrade mellan de olika kanalerna. När jag gått runt alla kanaler 3 varv la jag ifrån mig kontrollen och tog upp mobilen istället. Jag såg att jag hade fått några sms från de andra killarna i bandet men orkade inte kolla dem. Jag visste redan vad som stod på dem, att jag skulle komma till studion. Vi tränar alltid på lördagsmorgonar men idag ville jag inte. Idag skulle jag vara med Lovisa. Jag kollade på klockan, 09:23. Snart borde hon vakna. Jag reste mig från soffan och gick in på mitt rum. Där låg hon i min säng och jag kunder inte annat än att le. Hon är min. Hon är bara min. Jag älskar killarna, musiken och foooers. Men inget slår Lovia. 
 
Som att hon hade känt av min närvaro öppnade hon långsamt ögonen. När hon såg mig log hon och det fick mitt hjärta att smälta. 
"God morgon Oscar." sa hon. Sedan stängde hon ögonen igen.
"God morgon älskling." svarade jag. "Jag har fixat frukost åt oss."
Hon öppnade ögonen igen och rynkade pannan.
"Varför är inte du med killarna och tränar?" frågade hon långsamt. 
"För att jag ville vara med dig idag" sa jag och log. Hennes leende blev större.
"Men varför står du kvar där borta då?" frågade hon och jag skrattade. Sedan gick jag fram till sängen medans hon flyttade sig närmare väggen så jag skulle få plats. När jag lagt mig i sängen la jag armen kring henne och hon blunade igen. Efter några minuter märke jag att hon hade somnade igen och jag log. Där ligger hon i min famn och sover. Min Lovisa. 

Kommentarer :

#1: Anonym

Cornelia och Oscar Enestad

skriven

Kommentera inlägget här :