Novell - With You I'm Better EPILOG

3 år senare.
 
Jag låg i soffan med fjärrkontrollen i handen, zappade mellan alla program utan att egentligen märka vad jag såg. Idag är min och Oscars treårsdag och jag kan inte träffa honom för jag har inte råd att åka till Stockholm och han har konsert ikväll. Min syster kom in och la sig bredvid mig. Hon såg irriterande glad ut. Kunde hon inte åtminstone låtsas ha lite medkänsla för mig?
- Vilken blomma är finaste, ros eller tulpan?
Jag glodde på min syster.
- Va fan spelar det för roll?
- Äsch bara undrar.
- Ros då. fnös jag fram.
- Bra. Hon stutsade ut ur rummet, hon påminner väldigt mycket om Omar faktiskt. Jag återgick till att inte kolla på tvn och en timme senare ropade min syster att det var dags för mat. Jag släpade mig upp ur soffa och in i köket. Där möttes jag av blommor (rosor såklart), ballonger, serpentiner och allt du kan tänka dig. Mitt i allt stod Oscar. Jag skrattade till och sprang fram till honom. Jag slängde mig i hans famn och han snurrade några varv. Hans mun sökte upp min och jag gav honom en lätt puss.
- Hur kunde du komma hit? han log.
- Jag lärde mig något den där första dagen på cafét, du är viktigare än fansen. Konserter kan jag gå på varje dag, våran treårsdag är idag och den ska jag spendera med dig. Du är det bästa jag vet jag älskar dig.
Jag gav honom en till puss och han drog ut en stol till mig. Jag satte mig och han satte sig mittemot. han tittade på  min syster.
- Tack så mycker för hjälpen, du kan gå nu. Han log och min syster log tillbaka och lämnade köket. Min blick föll ner på tallriken. Det var en pannkaka format som ett hjärta och med hjälp av sylt hade han skrivit våra namn. 
- Alltså jag är inte så bra på att laga mat, men du gillar ju pannkakor. sa han lite försiktigt. Jag skrattade.
- Det är perfekt. Du är perfekt.
Han tog upp glaset för att skåla och jag gjorde detsamma.
- Föralltid?
- Föralltid.
 
 
---------------------------------------------------------------------
 
Detta var alltså slutet på denna novell. Tack så jättemycket till alla som läst och kommenterat, det betyder jättemycket! Vad tyckte ni om den? VIll ni ha en till novell här på bloggen? :)

Kommentarer :

#1: Cecilie

Jeg elsket denne novellen, den var så søt og spennende.
Jeg har utrolig lyst til å lese flere noveller, du er så utrolig flink til å skrive.
Håper du skriver flere, det gleder jeg meg masse til :D
klem Cecilie

Svar: Tack dina kommentarer gör mig verkligen så glad!! <33
THE FOOO

skriven
#2: julia

Oj vad den va bra och ja! jag vill jättegärna ha en till novell. Jag har läst hela och jag vill gärna läsa fler. Du är duktig på att skriva!

Svar: Tack så jättemycket! Det lär nog komma en till novell i framtiden! :)
THE FOOO

skriven
#3: Lovisa

Den var super bra! Jag vill jätte jättegärna ha en till novell. När jag läste en del så typ dog jag så bra varje var. Du är grym på att skriva du har en stor talang. Xoxo Lovisa :)

Svar: Tack så mycket, jag blir verkligen jätteglad! :)
THE FOOO

skriven
#4: Anonym

Den var asgrymm. Älskar den så snälla skriv en till novell

Svar: TACK SÅ JÄTTEMYCKET <3
THE FOOO

skriven

Kommentera inlägget här :