Imagine - Elsa & Felix

Denna imagine är till Elsa. Vill du också ha en imagine, kommentera ditt namn och vilken kille.
 

FELIX:
Jag tog med blommorna till dansstudion och när jag kom in genom dörren möttes jag först av Daff. Han tittade först på mig, sedan på blommorna och sedan på mig igen.
"Låt inte tjejen ta över The Fooo." sa han kort. "Gå in till Ogge och Omar och börja öva. Nu." Då kom min danslärare ut från danssalen och fram till oss.
"Daff, var inte sån nu. Ser du inte hur lycklig han är? Dessutom har han presterat bättre sedan de blev tillsammans". Han log mot mig och jag log tacksamt tillbaka. Inte för att han hade behövt säga det. Jag visste det själv. Elsa gjorde mig till en bättre människa. En lyckligare och snällare människa. Till och med alla foooers började nu gilla henne efter att kaoset lagt sig. Då klev Oscar in utifrån kylen därute. Hans hår stod åt alla hår pga blåsten. Även han tittade på blommorna men skrattade bara. 
"Asså Felix. Du skämmer bort till tjej." Han flinade. "Skojar bara bror, du måste vara världens bästa kille. Önskar att jag var Elsa." Han skrattade och jag stämde in. Jag gick fram till Oscar och gav honom en kram och pussade honom på kinden. 
"Det är allt du får" sa jag och log retsamt. Sedan bestämde vi oss för att dra in och träna. 
 
ELSA: 
Det är lördag och Felix är och tränar dans. Igår bestämde ni att ni skulle ses och äta på restaurang efteråt. Men när du vaknar på morgonen mår du inte så bra och skickar därför iväg ett sms till Felix. 
Asså babe jag mår inte så bra, kan vi äta imrn istället? Älskar dig mer än allt. Hoppas du har det bra iallafall. 
 
FELIX:
Vi tränade i flera timmar och vi kände hur det hela tiden blev bättre och bättre. Jag kollade på klockan. Shit. Om en timme skulle jag träffa Elsa. Jag rafsar åt mig väskan och säger åt de andra att jag måste sticka. De håller med och börjar och plocka ihop sina saker. Jag tar upp min telefon och ser att jag fått ett sms. Från Elsa. Mitt hjärta tar ett skutt. Det gör det alltid när jag tänker på henne. Jag läser sms:et. Jag känner hur glädje försvinner ur mig. 
"Får jag följa med er istället killar? Skulle inte ni till donken?"
Ogge rynkar pannan. 
"Felix, vad händer?"
"Äsch inget, Elsa är sjuk." svarar jag sorgset. Oscar går fram till mig och ger mig en tröstande kram. 
"Vi drar hem till Elsa, ger henne blommorna och sedan sticker vi till donken. Okej?"
Jag nickar. När vi kommer ut från studion står massor av foooers där. Men jag orkar inte spela glad. Så jag går bara snabbt förbi och låter de andra sköta snacket. Idag var ju inte en vanlig middag. Denna hade jag planerat i en evighet. När jag skulle bjuda Elsa på balen. 
 

Kommentarer :

#1: Lovisa

Jag vill så gärna ha en imagine. Jag heter Lovisa och min favorit är Oscar. Jag har kommenterat några av dina imagine jag älskar dom. Hoppas du ser detta! / PS din blogg är bäst:) <3

skriven
#2: Ingrid

Kjempe bra imagine.Du er veldig flink til å skrive imagines, er en av de beste jeg har lest. Jeg vil gjerne ha en imagine med Felix.:-)

skriven
#3: Alexandra

Jag heter Alexandra och skulle bli så glad om jag fick e imagien med Felix.

skriven
#4: Hanna

Skulle jättegärna vilja ha en med mig Hanna och ogge

skriven
#5: Therese

hej jag heter Therese och skulle vilja ha en imagine med Oscar M. ps. jag älskar din blogg

skriven
#6: Veronica

Jag vill gå då konserten

skriven
#7: emelie

Skulle du kunna göra en romantisk imagine med ogge och mig? Jag heter Emelie <3

skriven

Kommentera inlägget här :