Novell - När jag är med dig EPILOG

 "Vill du vara min pojkvän igen, Oscar?" frågade jag.
“Ja, det vill jag.” sa han. “Men jag tror inte vi kan ta det beslutet nu älskling. Vi har all tid i världen.”
Jag log mot honom.
“Det tror jag visst vi kan.” svarade jag. Sen böjde jag mig fram och gav honom en kyss. I början var han lite tveksam men snart blev det mer intensivt. Jag kände hur han log genom kyssen.
“Men lova mig en sak?” sa han. Jag nickade. “Vi låter aldrig några fans kommer emellan oss igen. Jag kommer att berätta hur det ligger till för dem redan direkt nu, då slipper vi spekulationer. De som inte gillar det får väl sluta vara foooers isåfall.”
“Men din manager då? Och de andra killarna?”
“De skiter jag i.” sa han och kysste mig igen. “Kom nu så åker vi hem.”
 
***
 
Dagar blev veckor, och veckor blev månader. Det gick inte många dagar utan att jag grät, men det gick inte heller många dagar då jag kände mig ensam. Till och med när det kändes som att sorgen och saknaden inte kunde bli större kunde jag komma tillbaka och bli glad igen. Jag och Mimmi flyttade in hos pappa igenom, som höll sitt löfte och började ta sitt ansvar. Han slutade dricka. Mormor bor kvar några mil från oss, men hon stör mig inte mer än innan. Matilda, Miranda och jag är bättre kompisar än någonsin.
 
Och Oscar och jag blev tillsammans. Precis som han sa berättade han om det på alla sociala medier samma kväll som det hände. Reaktionerna var blandade, men de flesta var positiva. I klassen blev många arga och avundsjuka till en början, men de märkte snart att Oscar mådde bra av mig, och började bli snällare. Även om jag inte kan kalla någon av tjejerna min vän, så är de inte mina ovänner iallafall. Med Oscar hjälp kunde jag dessutom ta tag i skolan igen och kom snart tillbaka så att jag inte låg efter.
 
Snart mådde jag alltså bra igen. Ingen kommer kunna ta mammas plats. Jag kommer aldrig glömma bort henne. Jag kommer aldrig kunna släppa sorgen helt, men det behövs inte. Den visar bara att det vi hade var verkligt och att vi älskade varandra. Och det är ingenting dåligt. 
 
 
Nu är denna novell slut och jag hoppas ni har gillat den! Gillar ni att läsa noveller eller föredrar ni andra saker på bloggen? Kommentera gärna så jag vet vad jag ska satsa på! Kram! :)
 
 
 

Kommentarer :

#1: sofie

Jag älskar novellerna, du är så duktig på att skriva dom <3

Svar: åååh tack, vad glad jag blir!!! :)
foooersforever.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :